Сценарій інтелектуальної гри «Найрозумніший»
Мета:дидактична: повторити, узагальнити та поглибити знання учнів з курсу фізики 7-го класу та природознавства;
розвивальна: формувати вміння роботи з різними формами тестових завдань ЗНО з фізики, вміння самостійно поновлювати й поглиблювати знання, розвивати логічне мислення, комунікативні здібності учнів, активізувати пізнавальні інтереси, розширювати політехнічний кругозір учнів;
виховна: виховувати інтерес до вивчення фізики та відповідальне ставлення до дорученої справи, прищеплювати почуття любові і гордості до України, повагу й пошану до видатних фізиків – наших земляків.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, завдання гри та відповіді до них, бланки для запису відповідей, секундомір, бейджики червоного, зеленого та синього кольорів, дипломи та медалі, призи, письмові ручки.
Хід заходу
1 слайд
(Привітання виконують дівчатка 7 класу)
1д.Добрий день вам, люди добрі,
що сидять в Нашій Чорнобаївській господі,
Ми зі святом фізики вас вітаємо,
щастя і добра бажаємо!
2д.У нас сьогодні в школі свято,
дітей зібралося багато.
Ану ж на них ви подивіться
і веселенько посміхніться.
3д.Від щирого серця,від рідної Чорнобаївської землиці
Дозвольте вам, люди,у пояс вклониться.
4д.Увага! Увага!
Хай стихнуть розмови
і тиша настане у залі оцім.
Сьогодні на захід прийшли ви чудовий,
хай буде цікаво і весело всім.
1д. Ми починаємо наше свято,
людей зібралося багато,
Щоб інтелект свій розвивати,
про свято слово слід сказати.
2д.Сьогодні будемо на святі
царицю всіх наук вітати –
Так можемо гордо і по праву
ми фізику назвати!
3д.Якщо хочеш досягнути у житті своїх вершин –
Фізику збагнути мусиш тонко до глибин.
4д.Калькулятор і комп’ютер –
хто сьогодні їх не знає?
Та над ними взяти гору
може світла голова.
1д.І ось сьогодні в нашій школі,
де гарних дітей є доволі,
Де з фізики і інших наук є аси,
і вчать ці науки у кожнім класі.
Учитель: Я вітаю всіх зі святом фізики і хочу представити команду знавців 7-х класів Чорнобаївського НВК (представлення учасників команди) До нас сьогодні завітали гості, попросимо їх оцінити наших ерудитів. То ж дозвольте вам представити журі нашої гри (представлення журі )
А зараз, увага! Правила гри: (вони трохи схожі з правилами телевізійної гри «Самый умный» ) ‒ гра проходить в два раунди; ‒ І раунд для 9 учасників 18 тестових запитань з 4-ма відповідями, одна з яких правильна.
Учасники підписують бланк відповідей, заповнюють таблицю і, по закінченні І раунду передають журі для підрахунків; ‒ поки журі визначає 3-х фіналістів, проводиться гра із залом;
‒ Якщо однозначно неможливо визначити фіналістів , то проводиться додатковий конкурс – учні виконують додаткове завдання на швидкість. За результатами визначають переможців і відбірковий тур завершено;
‒ З фіналістами проводиться гра «Дешифровщик» для визначення першочергового вибору теми.
Після чого починається ІІ раунд, який і визначить переможця.
Учасники! До гри готові? Ні пуху, ні пера! Хай розум та знання допоможуть.
І раунд (Презентація1) Шановні учасники! Підпишіть свої бланки і заповнюйте їх в процесі гри. 18 запитань… Передайте бланки журі. А ми з вами дізнаємося правильні відповіді.
(Презентація2) (Звучить музика із мультфільму «Малыш и Карлсон».
Під музику з’являється Карлсон із баночкою варення , на якій заклеєний напис)
Карлсон: Я придбав баночку смачних слив і прочитав напис: «98». Ха! Ура! Нарешті я наїмся солоденького. А то аж схуд! Відкрив. Одна, друга… Сливи були дуже смачні,але я не з’їв і 90. Як вони скінчилися. Діти! В чому справа?
Учитель: Поки всі думають, послухаємо фізичні коломийки на сучасний лад у виконанні учня 7 класу:
1. Ми вивчаємо у школі фізики закони
, Якщо їх не знаєте, то сидіть удома.
2. Спостереження і дослід - знань фізичних джерело
, Не робіть усе наосліп, щоб біди вам не було.
3. Про будову речовин, ми взнали багато,
І про них можемо вам довгенько співати.
4. Кипить в чайнику вода. А з носика пара
– Це два стани речовин ми вам тут назвали.
5. А за третім в холодильник, в морозильну камеру,
Скільки льоду там набралось, ще й вам його стане.
6. А в основі їх лежать рухливі молекули: там щільніше,
Там вільніше. Ну а там - далеко.
7. Та й про рух багато чого дізналися в школі:
Переміщення, шлях, швидкість – ось його складові.
8. Ми би ще багато чого вам тут проспівали,
Та не всі слова у риму вчителі нам склали.
Учитель: То ж чому Карлсон не зміг з’їсти 98 слив? ( Він прочитав напис догори ногами. У баночці 86 слив).
А ми робимо висновок, що фізика та логіка – невід’ємні.
До нас завітала цікава гостя.
(під музику «Пісня Баби Яги» вилітає на мітлі Баба-Яга)
Баба-Яга: (Таємниче, приклавши долоню до рота).
Між нами кажучи, я ні на що в своєму житті енергії не витрачаю. Ну, це так. Між іншим. А взагалі, ви повинні знати, що я перша в світі жінка, яка ще три тисячі років тому підняла в небо літальний апарат. Важчий за повітря. Конструкція, як ви самі розумієте, вже дещо застаріла за час її експлуатації, але я й не думаю переходити на реактивну тягу. Ну, знаєте, не переношу шуму, тряски…А скільки палива треба!
Інша справа – ступа. Безшумна машина ні злітної смуги не треба. Ні ангара для зберігання, ні палива ніякого. Змахнула мітлою – і в ту ж мить за тисячу верст від своєї хатини. У Баби-Яги свої закони! І вашій фізиці нічого й носа сунути до мого дрімучого лісу. Та й що тут дивного: випусти пір’ячко з рук – воно і полетить за вітром без ніяких тобі витрат енергії. Ну, досить, заговорилась я з вами. Мене Кощій на іменини до себе запросив, - пора збиратися.
Шановні болільники, привіт вам від вчителя хімії. Його нам приніс юний хімік-семикласник.
Учень: Зв’язки хімічних речовин вивчав Дмитро Іванович
Та полюбляв ще дуже він покуштувати на ніч.
Не знав він правило просте, відоме навіть дітям:
Якщо ви перед сном їсте – насняться вам страхіття.
Надвечір якось пан Дмитро поїв собі смачненько,
Набивши їжею нутро, пішов на боковеньку.
Вже здогадались певно всі, що жах не забарився –
Йому в ночі в усій красі наснилася таблиця.
А зранку, пригадавши сон, второпав він сердешний:
«Періодичний це закон! Я винайшов нарешті!»
Мораль в історії усі побачать при нагоді –
Періодично поїси ученим не зашкодить.
Дмитра усякий пом’яне не злим і тихим словом,
Бо він довів,що головне – періодичність всього.
Як бачимо, фізика та хімія нероздільні.
Ми з вами вже стільки часу провели сьогодні в школі.
Можливо, ви вже й їсти хочете?
‒ А чи любите ви снідати жарену яєчню, омлет чи варене яйце?
У мене є 5 яєць, два з них уже зварені. Як же мені розпізнати сирі, щоб пожарити? Ану ж бо, хто допоможе?
(Потрібно покласти яйце на стіл й обертати його навколо вертикальної осі. Варене буде обертатися швидше, ніж сире , тому що воно обертається як одне ціле, а сире ж складається з окремих частин, між якими виникає внутрішнє тертя, що гальмує рух).
А зараз учні 9 класу покажуть вам фокус , а ви спробуєте його пояснити.
Дослід з вареним яйцем, що пірнає в пляшку.
А як тепер його дістати з пляшки? Воно ж не хоче вислизати так легко, як пірнало в пляшку. Може знання фізики нам допоможуть? Не завжди є час жарити чи варити. Можна нашвидкуруч приготувати бутерброд. Раз різнув, два «чикнув» - смачний бутерброд готовий. Та будьте обережні, якщо ви випустите його з рук, то в більшості випадків він верхньою частиною впаде до низу. Чому? (Тому що сила тяжіння буде більшою).
Учитель: То ж усі бачимо, що фізика і повсякденне життя – нероздільні.
Надаємо слово журі.
(Якщо однозначно неможливо визначити фіналістів , то проводиться додатковий конкурс – учні, які не пройшли у фінал, виконують додаткове завдання на швидкість. За результатами визначають переможців і відбірковий тур завершено).
(Презентація2) А тепер, з фіналістами проводиться гра «Дешифровщик» для визначення першочергового вибору теми. Після чого починається ІІ раунд, який і визначить переможця.
(Презентація2) ІІ раунд
(Презентація3) По закінченні – слово журі.
Нагородження переможців.( фанфари)
Висновок Царство науки не знає меж, усюди сліди її славних перемог. Вона подарувала нам безліч відкриттів. А скільки ще непізнаного навкруги! Пам’ятайте, що в житті дорогу осилить той, хто йде, бажаю вам:
Іти не згинатись, іти до кінця,
Іти й посміхатись,і в поті лиця,
Хоч пішки, а все ж перешкоди змести,
Іти – а це значить, дійти до мети!
Немає коментарів:
Дописати коментар